دانلود کده دانشجو معلمان: کنش پژوهی , کارنمای معلمی و پژوهش روایتی و نقشه راه

دانلود کده دانشجو معلمان: کنش پژوهی , کارنمای معلمی و پژوهش روایتی

کارنمای معلمی

کارنمای معلمی طبق آنچه در مطالب فوق گفته شد بسیار پر اهمیت و تاثیر گذار است. به عنوان مثال توجه شما را به مطلب مهمی جلب می کنم. دو معلم را با شرایط یکسان و سطح علمی برابر در نظر بگیرید. معلم اول و دوم هر کدام یکسری اهداف را برای آموزش و تربیت در نظر گرفته اند که کاملا شبیه به هم هست. اما معلم اول آنها را به صورت مکتوب و مستند نوشته است . و دومی تنها به ذهن خود سپرده و هیچ یک از اهداف کلی و جزئی و برنامه ها را مستند سازی نکرده است.

به نظر شما کدام یک از معلمان فوق در کارشان موفق تر هستند و می توانند اهدافی را که در ذهن سپرده اند و یا نوشته اند ، عملی کنند ؟

جواب شما صحیح است . مسلما معلمی که کلیه برنامه ها و اصول و اهداف خود را جدول بندی نموده و ابزار و موارد مورد نیاز را در رسیدن به اهداف لیست نموده است ، خیلی بهتر می تواند به چشم انداز های خود برسد.

در واقع تجربه به ما ثابت می کند که چیزی را که می نویسیم بهتر می توانید عملی کنیم تا مواد و نکته ای که تنها در ذهن می سپاریم. این تعریف مفهومی از نقشه راه معلمی است. بنا بر این اهمیت و ضرورت این مقوله برای ما مشخص شد و بیشتر به نگارش این نوع نقشه در قابل چشم انداز ترغیب شدیم. انشالله

کارنمای معلمی چیست ؟

کارنمای معلمی در واقع عصاره آنچه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در طول چند سال تحصیل فراگرفته اند می باشد. دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بعد از فراگیری دروس به شرح تجارب تحصیلی در دوره آموزشی تربیت معلم می پردازند.با مطالعه یک نمونه کارنمای معلمی مشخص می گردد که دانشجویان عزیز در این پروژه از ابتدای تولد تا پایان دوره تحصیل و حتی اهداف آینده صحبت می کنند. در چکیده کارنمای معلمی که همان چکیده پروژه علمی است. ابتدا دانشجویان به شرح زندگانی و سپس به اهدافی که برای آینده برنامه ریزی کرده اند می پردازند.و در مقدمه کارنمای معلمی به صورت خلاصه وار و شفاف این مطالب را شروع به نگارش می کنند.

نمونه پروژه دانشجو معلمان

بعد از دانلود نمونه پروژه دانشگاه فرهنگیان و مطالعه آن به اهمیت این مبحث به صورت کامل آشنا می شویم. اهمیت نمونه درس پروژه دانشگاه فرهنگیان از آنجاست که باید دانشجویانی تحویل جامعه شود که با همه دغدغه های معلمان از یک طرف و همچنین با کلیه مشکلات دانش آموزان از طرف دیگر آشنا باشند تا بتوانند افراد مفید و مثمر ثمری در آینده محسوب شوند.در یک نمونه پروژه دانشگاه فرهنگیان مطالب زیادی به چشم میخورد که می توان آنها را به صورت فصل بندی و دقیق مشخص نمود.

جستجوی دانشجویان در فضای مجازی

اگر به فضای مجازی و اینترنت نگاهی بیندازیم متوجه خواهیم شد که اکثر دانشجویان به دنبال مطالبی تحت عناوین زیر هستند :

  • نمونه کارنمای معلمی رایگان
  • دانلود رایگان کارنمای معلمی
  • دانلود رایگان پروژه دانشگاه فرهنگیان
  • دانلود رایگان کارنمای معلمی

و ….

اما متاسفانه به دلیل نمونه های بی کیفیت موجود در اینترنت قادر به استفاده کامل از آنها نیستند.

دانلود کارنمای معلمی پروژه ترم هفت دانشگاه فرهنگیان ده ها نمونه

کارنما معلمان ابتدایی

تا این بخش از مقاله به اهمیت و ضرورت تدوین کارنمای معلمی راه پی بردیم. اینجا لازم است به یکی از زیر مجموعه های آن به نام نقشه راه معلمان ابتدایی اشاره کنیم. خب همانطور که ذکر کردیم این نوع نقشه و پلن و برنامه ریزی تنها مختص به مهارت آموزان ماده ۲۸ نیست . اگر چه در ابتدا برای آنها برنامه ریزی شده بود ولی با توجه به قابلیت و جوابدهی خوب در سایر پست های سازمانی نیز گسترش یافت.

نقشه راه معلمان ابتدایی در واقع برنامه ریزی و چشم اندازهای یک آموزگار ابتدایی در رابطه با چگونگی اجرای برنامه درسی براساس درس ملی و الگوهای برتر تدریس می باشد. یک آموزگار و معلم ابتدایی بر اساس برنامه ریزی خود معماری نوین تدریس را پایه گذاری نموده و در راه رسیدن به آن تلاش می کند.

آیا تنها مسائل آموزشی مهم است ؟

آیا تنها مسائل آموزشی مهم است ؟

اینطور نیست که تنها مسئله حائز اهمیت برنامه ریزی درسی باشد. مسلما تربیت و مسائل پرورشی نیز بخش عمده و اجتناب ناپذیری از روش و شیوه های تدریس هستند. قطعا برنامه ریزی برای رسیدن به اهداف و چشم اندازهای تربیتی نیز بخش مهمی از نقشه راه معلمان ابتدایی است.

معلمی که تنها به مسائل آموزشی پرداخته و مسئله تربیت و پرورش اخلاق را فراموش کرده باشد نمی تواند معلمی موفق باشد. به همین دلیل مبانی این نوع نگارش بر اساس دو مدل آموزش و پرورش پایه ریزی می شود.

نقشه راه معلم

در نظام آموزش و پرورش معلم به مثابه مربی می باشد . از همین رو ست که فعالین آموزشی به مسئله نقشه راه معلم به مثابه مربی توجه خاص و ویژه ای دارند. چرا که این مسئله می تواند آینده علمی و اخلاقی دانش آموزان این مرز و بوم را رقم بزند.

همانگونه که می دانیم بعد از والدین موثر ترین افراد در شکل دهی و تربیت دانش آموزان ، مربیان و معلمان آنها هستند . یک معلم به مثابه مربی می تواند دانش آموزان را به آنگونه که شایسته اند ، تربیت کند. جالب اینکه تربیت معلمان چون بیرون از منزل صورت می گیرد ، بسیار تاثیر گذار تر و پر اهمیت تر از تربیت والدین است.

چرا معلمان حتی بیشتر از والدین نقش تربیتی دارند ؟

شاید از خود بپرسید مگر این امکان وجود دارد؟ در پاسخ باید گفت : بله . حتما این را شنیده اید که کودکان در سنین پایین از دیگران بیشتر از والدینشان حرف شنوی دارند. شاید به این علت است که تصور می کنند ، والدینشان بر پایه حم و زور به آنها قصد قبولاندن موضوعی را داشته باشند. قطعا با این مقوله نیز آشنایی دارید که آموزش و تربیت جمعی خیلی بهتر و بیشتر از آموزش فردی جواب می دهد.

بنا بر این با توجه به مباحثی که مطرح شد به این نتیجه می رسیم که معلم به مثابه مربی موفق می تواند در تربیت آموزشی و اخلاقی دانش آموزان موثر عمل کرده و در راه رسیدن به این هدف یکی از ابزار های مورد نیاز نقشه راه معلم به مثابه مربی می باشد. معلم به مثابه مربی می تواند به کمک نقشه راه هر آنچه را که در ذهن دارد ، پیاده سازی نموده و اجرا نماید.

نقشه راه معلم موفق

قطعا شما به عنوان یک فرهنگی تحصیلکرده با ویژگی های یک معلم موفق آشنایی کامل دارید. یک معلم موفق در راستای خدمات شغلی خود دارای ویژگی های برجسته ای است . این ویژگی ها می تواند او را در راستای پیروزی های شغلی و موفقیت های تحصیلی دانش آموزانش کمک کند. یک معلم موفق می داند که برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده بایستی برنامه ریزی داشته باشد.

برنامه ریزی یا مستند سازی آنچه قرار است اتفاق بیفتد در واقع محتویات نقشه راه معلم موفق را تشکیل می دهد. در این برنامه ریزی کلیه ریزه کاری ها و برنامه های اصلی و فرعی در راستای رسیدن به اهداف کلی و جزئی نوشته می شود.

توامان با نوشتن نقشه راه معلم موفق ، عمل کردن به آن نیز شرایط خاصی را می طلبد. اگر چه ممکن است مشکلات زیادی در ارتباط با عمل به برنامه ریزی های از پیش تعیین شده در نقشه راه وجود داشته باشد ، لکن یک معلم موفق همه این مصائب و مشکلات را از سر راه برداشته و به قله های موفقیت می رسد.

ویژگی های یک معلم موفق چیست ؟

  1. هر گز از استفاده از تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی دیگران ترسی ندارد.
  2. همواره تجارب برتر تربیتی همکاران خود را سرلوحه کار خویش قرار می دهد.
  3. در ارتباط با تجربیات برتر تدریس از سایر همکاران مشورت می گیرد.
  4. در نقشه راه خود از ابتکارات فردی و حرفه ای سایر همکاران بهره می گیرد.
  5. در طراحی آموزشی خود بهترین شیوه های تدریس را انتخاب می کند.
  6. از بهترین الگوهای برتر تدریس استفاده می کند.
  7. معماری نوین تدریس خود را بر اساس نقشه راه معلمی تنظیم می کند.

کنش پژوهی کارورزی 3

مسلما شما به عنوان یک معلم و یا دبیر یا دانشجو معلم نیاز به ارائه کنش پژوهی کارورزی 3 دانشگاه فرهنگیان در هر کسوت و پوششی که هستید ، قصدتان ارتقای سطح علم و دانش و تربیت در جامعه است. قطعا در این راه همانند سایر همکاران خود نیازمند نقشه راه معلم هستید تا بتوانید برای رسیدن به این هدف والا برنامه ریزی کنید. مسلما برنامه ریزی های شما در این رابطه کمک شایانی در رسیدن به این مهم در شما ایجاد می کند.

ممکن است در ارتباط با کنش پژوهی کارورزی 3 دانشگاه فرهنگیان برنامه ریزی برای تدوین نمونه نقشه راه معلم به مشکل بخورید و یا تدوین چنین مستنداتی از وقت و حوصله شما خارج باشد. تیم تخصصی ما به شما این نوید را می دهد که در این ارتباط به هیچ وجه خود را نگران نکنید و وقت خود را در میان سایت های تازه کار تلف ننمایید.

سیاست تیم تخصصی ما چیست ؟

سیاست کار تیم تخصصی ما بر این اساس است که سعی داریم به بهترین شیوه نمونه های کاملی از کنش پژوهی کارورزی 3 دانشگاه فرهنگیان , کارنمای معلمی , را در اختیار شما عزیزان قرار داده تا بتوانید بر این اساس برنامه ریزی خود را به بهترین شکل ممکن تدوین نمایید.

خواهشی که از شما عزیزان داریم این است که در ارتباط با تدوین این مستندات حتما از ذوق و سلیقه خود نیز استفاده کرده و سعی کنید در حد ممکن این نوع برنامه ریزی تحصیلی و تربیتی با سلیقه و طرز فکر شما همسو باشد. چرا که در صورت مغایرات با تفکرات و احساسات شما قادر نخواهید بود آن را به بهترین شکل ممکن اجرا کنید.

نمونه نقشه راه مهارت آموزان ماده ۲۸

نمونه نقشه راه مهارت آموزان ماده 28

یک بار دیگر روی سخن تیم تخصصی ما با مهارت آموزان ماده ۲۸ است. کسانی که تمام تلاش خود را نموده اند تا بتوانند راهیابی خود را به تیم عظیم فرهنگیان کشور ممکن کنند. از عزیزان محترم تقاضامندیم که با اهتمام کامل بر تدوین مستندات خود در رسیدن به آرمانهای جمهوری اسلامی تلاش کنند. پر مسلم است که این عزیزان برای انجام این امر مهم نیازمند برنامه ریزی دقیق و مدونی دارند که به نمونه نقشه راه مهارت آموزان ماده ۲۸ موسوم است. اگر شما عزیزان جزء این دسته از فرهنگیان و از مهارت آموزان ماده ۲۸ هستید ، تیم ما به بهترین شیوه ممکن برای شما عزیزان اقدام به نگارش و تدوین نمونه کارهایی نموده است.

شما عزیزان و مهارت آموزان ماده ۲۸ می توانید به بهترین شیوه ممکن از کاملترین نمونه نقشه راه های موجود در سایت بهره مند شده و به صورتی اعجاب انگیز در ارتباط با تدوین برنامه معلمی خود به کار بگیرید. قطعا استفاده از نمونه های آماده موجود در سایت می تواند کمک مهم و مثمر ثمری را در این عرصه به شما نماید.

دانلود رایگان نمونه نقشه راه معلم

ممکن است در بعضی از سایت های آموزشی با عبارت دانلود رایگان نقشه راه معلم برخورد کرده باشید. معمولا در این نوع سایت ها که هدف ورودی مخاطب و پرداخت به ازای کلیک است ، نمونه های قدیمی و بی کیفیتی به صورت پی دی اف گذاشته می شود که به درد بخشنامه های جدید نمی خورد.

شما عزیزان و همراهان گرامی می بایست برای دریافت و تدوین نمونه های کامل برنامه ریزی های خود وقت زیادی را بگذارید و بعد از آن با حوصله و پشتکار زیاد به اجرای این برنامه مهم بپردازید.

پیشنهاد سایت آموزشی ما این است که تا حد ممکن به تدوین نقشه توسط خودتان تکیه کنید. چرا که در اینصورت از زیر و بم کار آگاهی کامل داشته به دقیقا می دانید که چه نوع رفتار و عملکردی مناسب کدام برهه زمانی و مکانی از تدریستان است.

با این حال در صورتی که وقت و حوصله کافی نداشتید می توانید از مطالب آموزشی و نمونه های نقشه راه موجود در سایت بهره مند شده و از آنها استفاده بهینه را ببرید.

دانلود نمونه نقشه راه معلم

دانلود نمونه نقشه راه معلم

در مطلبی که ملاحظه فرمودید جزئیات نقشه راه معلمی برای شما شرح و بسط داده شد. قطعا شما عزیزان پس از مطالعه موارد وفوق به اهمیت این مقوله پی

بردید . امیدوارم تدریس و خدمت خود را بر پایه و اساس نقشه راه معلمی خود بگذارید. در این صورت قطعا پله های ترقی را طی نموده و به بهترین شیوه ممکن رشد خواهید نمود. قطعا دانش آموزان شما نیز از این مسئله بی بهره نخواهد بود.

سخن آخر

بزرگی و منش و اقتدار شما در عمل به مستندات برنامه ریزی نقشه راهتان قطعا کمک شایانی به نظام آموزشی و تربیتی کشور خواهد کرد . در نهایت خاطر نشان می کنم در صورت عدم فرصت و حوصله کافی می تواندی از کاملترین نمونه های نقشه راه معلم که در سایت ما وجود دارد دیدن فرموده و آنها را دانلود نمایید.

در این مقاله به صورت جامع و کامل به بحث نقشه راه معلمان ماده ۲۸ پرداختیم و به صورت کامل آن را برای شما توضیح دادیم. حتی سعی an تا دیگر نیاز های شما در این زمینه از جمله دانلود فایل نقشه راه را برطرف کنیم. امیدواریم شما از زمانی که در اختیار ما قرار دادید راضی باشید و توانسته باشیم به خوبی رضایت شما  کرده باشیم. با آرزوی موفقیت.

منبع : سایت نقشه راه معلمان

درباره ما

سایت نقشه راه معلمان یکی از مهمترین و تخصصی ترین پایگاه های اینترنتی در کشور است. در این سایت شما عزیزان می توانید به صورت کامل با مفاهیمی چون اقدام پژوهی ، درس پژوهی ، گزارش تخصصی ، برنامه سالانه طرح تدبیر و طرح تعالی ، الگوی برتر تدریس ، طرح درس و طراحی آموزشی ، معماری نوین تدریس ، طرح جابربن حیان و طرح کرامت آشنا شده و از نمونه فایل های دانلودی استفاده ببرید.

تماس با ما

دوستان عزیز در صورت هر گونه مشکلی می توانید با شماره های موجود در سایت تماس گرفته و مسائل و مشکلات خود را مطرح نمایید.

21 Jun 2022